بهترین سنگ نما برای آب و هوای مرطوب شمال

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۷ دقیقه تاریخ نگارش: ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۶
تعداد رای‌دهندگان:
۱
۵

با مطالعه این مقاله قادر خواهید بود بهترین سنگ برای مناطق مرطوب و آب و هوای شمال را انتخاب نمایید.

متاسفانه اغلب کسانی که در مناطق مرطوب زندگی می کنند با انواع سنگ نمای ساختمان آشنایی چندانی ندارند. این عدم آگاهی موجب می شود سنگ نمای مناسبی برای ساختمان ها در این مناطق انتخاب نشود. اگر در این مناطق بهترین سنگ ساختمانی انتخاب نشود، باعث پوسیدگی ساختمان ها و ضرر مالی می گردد. انتخاب سنگ نمای مناسب علاوه بر اینکه باعث زیبا تر شدن نمای ساختمان ها می گردد، از آسیب های احتمالی نیز پیشگیری می کند. از آنجایی که طیف بسیار گسترده ای از سنگ نما ها در بازار موجود است، انتخاب بهترین سنگ نما ممکن است کمی دشوار به نظر برسد. ما در این مقاله تلاش کردیم ضمن معرفی سنگ ساختمانی با دوام، به بررسی ویژگی های آنان نیز بپردازیم که مطالعه آن خالی از لطف نیست. با مطالعه این مقاله قادر خواهید بود بهترین سنگ برای مناطق مرطوب و آب و هوای شمال را انتخاب نمایید.

 

بهترین سنگ نما

بهترین سنگ نما

 

آب و هوا چه نقشی در انتخاب بهترین سنگ نما دارد؟

از مهم ترین نکاتی که بایستی قبل از خرید مقاوم ترین سنگ نما به آن توجه کرد، آب و هوای منطقه مورد نظر می باشد. چرا که آب و هوا نقش بسیار مهمی در میزان دوام و طول عمر سنگ سفید سفید نما دارد. از آنجایی که سنگ نما در انواع و جنس های مختلفی تولید شده است، ممکن است با هر آب و هوایی سازگار نباشد. برخی از سنگ ها در آب و هوای شمال کشور سازگاری بیشتری دارند و برخی در آب و هوای گرم و مرطوب.

 انتخاب بهترین سنگ ساختمانی در هر آب و هوا تا حد زیادی بستگی به نوع و ویژگی های آن دارد. به عنوان مثال، صاف و صیقلی بودن سطح سنگ از جمله ویژگی هایی به شمار می رود که در انتخاب سنگ برای مناطق مرطوب نقش مهمی دارد. سنگ هایی که سطح آن ها صاف و صیقلی هستند، گزینه مناسبی برای استفاده در مناطق مرطوب به شمار می رود. چرا که صاف بودن سطح سنگ از نفوذ آب و رطوبت جلوگیری می کند و مانع از پوسیدگی سنگ می گردد. جالب است بدانید رنگ سنگ نیز می تواند در انتخاب بهترین سنگ نما موثر باشد. توصیه می شود در مناطق شمال و جنوب کشور از سنگ هایی که رنگ روشنی دارند استفاده شود.

سنگ ساختمانی با دوام

سنگ ساختمانی با دوام

 

انواع سنگ نمای ساختمان

از آنجایی که برای تولید سنگ نما ها از مواد و مصالح گوناگون استفاده می شود، به انواع مختلفی تقسیم می شوند. هر کدام از این سنگ ها با توجه به نوع مصالحی که در آن ها به کار رفته است، مناسب شرایط جوی خاصی می باشند. معمولا از سه نوع سنگ گرانیت، سنگ چینی و سنگ نمای تراورتن عباس آباد به عنوان بهترین سنگ نما استفاده می شود. البته عده ای از سنگ های مرمر نیز به عنوان سنگ نما در بعضی از مناطق استفاده می کنند اما علی رغم زیبا بودن، دوام چندان بالایی ندارند. سنگ های مرمریت به علت اینکه در برابر تابش نور خورشید مقاومت چندانی ندارند، برای نمای ساختمان ها توصیه نمی شود. از دیگر انواع سنگ نمای ساختمان، سنگ های گرانیت، چینی و تراورتن هستند که گزینه مناسبی برای استفاده در نمای ساختمان ها به شمار می روند.

سنگ گرانیت نسبت به سایر سنگ های دیگر قیمت بالاتری دارد اما در دسته مقاوم ترین سنگ نما قرار می گیرد. سنگ چینی با توجه به اینکه زیباتر است، قیمت نسبتا مناسب تری نیز دارد و از این نظر به صرفه تر است. سنگ تراورتن به سبب تخلخل پایین بهترین گزینه برای استفاده در مناطق مرطوب و آب و هوای شمال می باشد. البته بهتر است این نوع سنگ از معتبر ترین فروشگاه موجود در سطح کشور تهیه شود تا کیفیت لازم را داشته باشد.

سنگ تراورتن مقاوم برای مناطق شمالی

سنگ تراورتن مقاوم برای مناطق شمالی

 

 سنگ تراورتن برای مناطق شمالی

همانطور که اشاره شد سنگ نمای تراورتن عباس آباد بهترین گزینه برای استفاده در مناطق شمالی می باشد. این نوع سنگ به دلیل سبک وزن بودن، قدرت چسبندگی بالایی دارد. سنگ تراورتن قادر است با قدرت بالا به سطح ساختمان متصل شود و در اثر بارش باران، هیچگونه ریزشی نخواهد داشت. به دلیل تخلخل بالا از نفوذ رطوبت و باران نیز جلوگیری می کند به همین خاطر، در مناطق بارانی بهترین عملکرد را دارد. از مقاوم ترین سنگ تراورتن می توان به سنگ تراورتن عباس آباد، تراورتن آتشکوه، تراورتن حاجی آباد و غیره اشاره کرد.

درست است که سنگ تراورتن به عنوان بهترین سنگ ساختمانی به شمار می رود اما، منافذ موجود بر روی سنگ ممکن است باعث جذب آب و در نتیجه پوسیدگی آن گردد. از این رو باید سطح این نوع سنگ کاملا صاف و صیقلی باشد در غیر اینصورت، باعث ریزش خواهد شد. برای اینکار، از رزین برای ایجاد سطح صاف بر روی سنگ تراورتن استفاده می شود که باعث دوچندان شدن زیبایی این نوع سنگ نیز می گردد.

 

مقاوم ترین سنگ تراورتن

مقاوم ترین سنگ تراورتن

 

نکات مهم انتخاب سنگ نما برای آب و هوای مرطوب

اگر تمایل دارید در مناطق شمالی از سنگ تراورتن به عنوان سنگ ساختمانی با دوام استفاده کنید، توجه به چند نکته بسیار حائز اهمیت است. در هنگام خرید سنگ تراورتن به ظاهر آن دقت کنید تا کاملا صاف و صیقلی باشد. رزین موجود بر روی سنگ تراورتن باید کاملا سطح سنگ را بپوشاند در غیراینصورت، باعث نفوذ آب و رطوبت به داخل سنگ می گردد. برای داشتن زیباترین دکوراسیون، بایستی در قدم اول شرایط جوی و اقلیمی منطقه مورد نظر را در نظر گرفت.

سعی کنید از سنگی استفاده کنید که از مقاوم ترین مصالح در تولید آن به کار رفته باشد. استفاده از سنگ های بی کیفیت نه تنها باعث زشت تر شدن نمای ساختمان می گردد، بلکه باعث متحمل شدن ضرر های مالی بسیاری نیز می گردد. فروشگاه اینترنتی صنایع سنگ ایران مهر ارائه دهنده بیش از چندین نوع سنگ نما در داخل ایران می باشد. شما می توانید در صورت تمایل برای خرید بهترین سنگ نما، به سایت صنایع سنگ ایران مهر به نشانی www.iranmehrstone.ir مراجعه کرده و بهترین خرید خود را تجربه کنید. سایت صنایع سنگ ایران مهر بهترین فروشگاه در زمینه خرید و فروش انواع سنگ نمای ساختمان به شمار می رود. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره تماس های موجود در سایت با کارشناسان ما در ارتباط باشید. مشاورین ما در اسرع وقت پاسخگوی نیاز شما عزیزان هستند.

 انواع سنگ نمای ساختمان

                                                     انواع سنگ نمای ساختمان

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید